WAGON R+ VEZÉRLŐ RESET
Valószínűleg igen. Egy idő után magától is beáll, de van egy módszer, ami például Wagonnál működik. Talán megér egy próbát. Mikor üzemmeleg a motor, akkor akkut le kell csatlakoztatni. Nagyjából fél órára. Esetleg párszor rálépni a fékpedálra, hogy az esetleges sztatitkus töltés és az elektronikla kondenzátorai kisüljenek. Fél óra múlva akkut vissza (fél óra alatt elfelejti a motorvezérlő az addig tárolt adatokat), majd indítás. 2-3 alkalommal felpörgetni a motort tiltásig (ezért kell üzemmeleg motorról levenni az akkut. Ne a hideg motor legyen lepadlózva, mert az nem egészséges). Ha van légkondi, alapjáraton bekapcsoléni, mint ahogy az összes fogyasztót is, hogy érzékelje azt, hogy az elektromos terheléstől mennyivel nehezebb a motornak hajtani a generátort. Utána leállítani. A felpörgetés azért kell, hogy tudja a vezérlő, hogy hol a plafon. Tulajdonképpen ezzel resetelve és beállítva a motorvezérlő. Még előfordulhat néha alapjárat ingadozás, de ezek egyre kevsebbszer fordulna elő, majd el is maradnak és normálisan jár a motor. Mint írtam, ez a módszer Wagon R-nél működik, hogy más típusnál is beválik-e, azt nem tudom. Minden esetre rontani nem tudsz vele. A motorvezérlő az utolsó 40 indítás utáni vezetési stílust jegyzi meg és ahhoz optimalizálja a motort. Ezért fordulaht elő, hogy egy öregurasan vezetőnek az autója el van lustulva. Ilyenkor szoktak ilyen resetet és betanítást végrehajtani. Akkor azonnal szembetűnik a különbség. De egy idő után úgyis változik az új vezetési stílus alapján.
De még egy dolgot nézz meg. Méghozzá azt, hogy az akkusaru érintkezése tökéletes-e a kábelsarunál. Tökéletlen érintkezés is okozhat alapjárat ingadozást. Lehet kapni akkumulátor pólus zsírt, vagy akár a rézpaszta is megfelel. Vékonyan kend be az akku pólusait és a kábelsarut úgy szorítsd rá.